Des de fa unes setmanes a l’Escola de l’Ateneu estem immersos en el treball de la revista d’enguany: FANTASIES I MISTERIS!

Sabeu quants misteris passen a les nostres vides cada dia?

Els més menuts de l’Escola, els infants de la Llar d’Infants, estan amb aquells personatges de fantasia més màgics i menuts com ells: els follets i les fades.

Els d’Educació Infantil, els Conillets, els Ocells i els Lleons, han descobert que a Catalunya ja existien éssers fantàstics a l’època del Romànic. El Basilisc, el Centaure, la Sirena i el Griu són alguns dels que vivien per aquestes terres fa molts segles.

A Cicle Inicial, les Àguiles i les Aranyes, han descobert que fa molts anys algunes cultures tenien sistemes molt estranys per enviar-se missatges. Els egipcis no escrivien amb lletres, sinó amb JEROGLÍFICS: feien servir tota mena de dibuixos i cada un volia dir una cosa diferent.

A més, les Aranyes han descobert els Minairons, uns personatges petits i incansables que poden ser d’ajuda o bé, un bon maldecap! Aquests personatges són tan coneguts que fins i tot se n’han escrit cançons!

Les Puputs i les Gavines, alumnes de Cicle Mitjà, no només han descobert éssers misteriosos de Catalunya, sinó de tot el món. N’hi ha un munt! Des de la Serp de l’Arc de Sant Martí a Austràlia, fins al BigFoot d’Estats Units, passant pel Monstre del Llac Ness a Escòcia, etc. També les Gavines han estat fent una recopilació dels llocs misteriosos més importants del món: el Triangle de les Bermudes, piràmides d’Egipte…

Les Puputs també estan aprofundint en el món del teatre musical, descobrint alguns musicals de fantasia i misteri: Matilda, La botiga dels horrors, Wicked, El Petit Príncep i Boscos endins, entre d’altres.

Els Isards, estan inmersos en el món de la ciència, descobrint aquells misteris que tenen una resposta científica. Des de Música, els Isards estan esbrinant quines històries hi ha darrere d’algunes grans obres del Romanticisme: Guillaume Tell, el Trencanous, la Cavalcada de les Valquíries, Records de l’Alhambra i l’Ocell de foc amaguen les llegendes que van inspirar als seus compositors.

Els seus companys de cicle, els Castors, fan un recull d’informació sobre les bruixes, unes dones de llegenda envoltades de molt misteri.

També ens hem convertit en escriptors i escriptores de novel·les d’aventures, però d’una forma ben especial ja que mai sabem com pot acabar la nostra història. Seguint el sistema de “tria la teva aventura”, els infants han deixat anar la seva imaginació.

A l’àrea de Plàstica, s’estan treballant les il·lusions òptiques, uns dibuixos i pintures plens de misteris.

El món de Harry Potter té un paper protagonista a Cicle Superior. A Anglès, estan filmant una pel·lícula inspirada a Hogwarts, mentre que a Música hi posaran la màgia dels efectes especials i la banda sonora; a Ed. Física, han sortit a la llum les escombres màgiques per poder practicar un esport tan màgic com el Quidditch.

Tots plegats, estem gaudint d’allò més del treball interdisciplinar de la revista d’enguany. Estar envoltats de misteris i fantasia ens motiva a treballar. I de ben segur que els resultats quedaran reflexats dins les pàgines de la nostra revista.

Esperem que la gaudiu d’aquí poc!