• L’Escola participa regularment en diferents programes de millora de la llengua anglesa

Els programes Comenius i Erasmus tenen per objectiu potenciar l’aprenentatge de llengües estrangeres entre l’alumnat i el personal educatiu, així com impulsar la millora dels enfocaments pedagògics i de la gestió escolar. Aquest programes reforcen la dimensió europea en el camp de l’educació i promouen la cooperació i la mobilitat entre diferents centres educatius.
    L’Escola valora molt positivament el fet de participar en aquests programes, i per aquesta raó hi participa de manera regular.
    En la penúltima edició del programa Comenius, que duia per títol «See the Sea», vam treballar conjuntament amb escoles del Regne Unit, de Grècia, d’Itàlia i de Polònia.

• Projecteseuropeus

• L’Escola Ateneu hem estat acceptats en el programa Erasmus de la Unió Europea amb el projecte “Creative Minds”. El projecte es durà a terme durant tres cursos i té per objectiu desenvolupar una app d’informació turística de la ciutat d’Igualada. En el projecte hi participen l’alumnat i el professorat  d’escoles d’Itàlia, Turquia, Suècia i nosaltres.

L’app que treballarem és una guia turística que pretén ser útil i interessant a altres  nens i  nenes,i  per tant escrita en llenguatge i amb ulls de nen.Els alumnes fotografiaran punts d’interés d’Igualada i n’escriuran en anglès la informació. El projecte compta amb l’assessorament des d’Itàlia de la companyia GetCoo, i estarà disponible per a tablets i smartphones. L’Ajuntament d’Igualada dóna suport al projecte i en farà ressó.

L’objectiu del projecte és obrir-se a pràctiques digitals innovadores a través del joc, al mateix temps que els alumnes treballen aspectes d’educació visual, tecnologia, llengua estrangera i ciutadania. Algunes de les activitats previstes per als alumnes són l’ús del Skype per coordinar-se amb GetCoo, l’elaboració de la pàgina web del projecte, un concurs de logos, l’elaboració i participació en el joc per localitzar els points of interest (POI)  de l’app a la ciutat i la participació en l’intercanvi d’un alfabet visual. Participar en un projecte Erasmus és una de les millors maneres de motivar els alumnes en l’aprenentatge de la llengua estrangera.

• Cada una de les escoles és responsable d’un aspecte del projecte. L’Escola Ateneu coordinarà l’intercanvi de l’alfabet visual. Aquesta iniciativa parteix de la proposta elaborada per la mestra Montserrat Oliva i té per objectiu plantejar-se una nova mirada a l’ entorn, a través de conceptes d’educació visual presents a la ciutat com poden ser els ritmes, les formes geomètriques, les llums i ombres,…  En l’intercanvi els alumnes podran debatre semblances i diferències amb els altres països i treballar el valor de la ciutadania. Aquest treball es presentarà públicament en una exposició.

El Programa Erasmus finançat per la Unió Europea es convoca anualment i són moltes les escoles que el sol.liciten i pocs els projectes que s’accepten ja que el pressupost és limitat. El nostre projecte va ser escollit per la seva innovació i qualitat.

Estigueu atents a les activitats que anirem realitzant.