Els mestres d’Educació Infantil estem molt il·lusionats en un nou projecte, en el que pretenem traslladar el treball que realitzem a l’aula a un espai molt més vivencial, directe i motivador. Després de conèixer l’experiència de l’Escola del Bosc de Rubió, i gràcies a l’assessorament de l’Alba Colell, no podíem deixar escapar l’oportunitat de iniciar aquest projecte que de ben segur serà molt enriquidor pels nostres alumnes, tant pel que fa a aprenentatges, a la cohesió de grup i a l’autonomia personal. L’equip de mestres d’Educació Infantil creiem que és una bona oportunitat passar a ser una escola «amiga del bosc», per tal que els nostres alumnes puguin gaudir sistemàticament de l’entorn i de les múltiples possibilitats que ofereix. Un dels principis del nostre projecte educatiu és «Promoure l’apropament i el respecte a la natura i l’entorn» i, tot i que des de l’Escola sempre hem realitzat sortides a la natura, pensem que amb aquesta nova activitat podem fer un pas endavant i endinsar-nos en una nova visió de fer escola.

DSCF3232DSCF3220

Des de l’Escola de l’Ateneu valorem el fet vivencial de la proposta, el poder aplicar fora de l’aula les diferents àrees però des d’un espai diferent. El bosc ens ofereix una riquesa i perspectiva que no podem tenir dins les aules i provoca un interès a tots els nens i nenes indispensable per a un aprenentatge significatiu. Experimentar en directe certs aspectes de coneixement del medi (estacions de l’any, el món natural, el pas del temps, el riu, la fauna,…), del coneixement d’un mateix (autonomia personal, seguretat i confiança, companyerisme, col·laboració, els sentits i les sensacions, creativitat,…) i dels diferents llenguatges (matemàtic, plàstic, musical i corporal).

A Educació Infantil el joc és el motor de qualsevol aprenentatge i el bosc ens ofereix un espai lúdic i creatiu fantàstic.

El paper del mestre és acompanyar els infants en les seves descobertes, proporcionant-los les eines necessàries per qüestionar, investigar, experimentar, buscar i trobar tot allò que es proposin. Els nens marquen els seus interessos i els mestres adaptem activitats i objectius de cada visita.