El projecte Escola Nova 21, en un “marc d’escola avançada”, proposa una transformació i actualització del sistema educatiu basada en el coneixement existent de com aprenem les persones.

Amb el procés de canvi que ja havíem iniciat,  i seguint aquestes directrius, a l’Escola Ateneu Igualadí vam iniciar un procés de revisió dels processos d’ensenyament-aprenentatge, que va generar una nova concepció de l’espai educatiu.

Concebem l’espai com a font de benestar i com a generador d’aprenentatge, i som curosos amb la funció estètica dels nostres espais.

En l’espai escolar els alumnes han de poder observar, experimentar, actuar, construir, imaginar, inventar, compartir, emocionar-se… i establir relacions socials entre els diferents infants que hi interactuen.

Vam iniciar aquest canvi a Educació Infantil i vam definir i dissenyar quatre espais de joc i aprenentatge: La Caseta, l’Atelier, el Jardí i l’Entarimat.  Aquests canvis troben la seva continuïtat, als espais de Cicle Inicial que vam modificar el curs passat i enguany a cicle mitjà.