Com es fa el procés d’adaptació a la Llar?

Un dels trets identitaris de la nostra Escola, és que

som un espai de benestar

i, com a tal, donem la importància que es mereix l’entrada de l’infant, sigui a l’etapa educativa que sigui.

Quan l’infant inicia la seva etapa educativa entenem que per a ell aquesta nova situació implica molts canvis i experimenta sensacions diferents.

Des de l’Escola donem el temps que calgui perquè l’infant descobreixi els mestres, els companys, l’espai, una nova rutina i s’hi trobi segur, a gust i ben acollit.

L’infant va creant vincles afectius amb les mestres i amb altres criatures.
    I aquest temps el necessita l’infant, les famílies i els mestres.

L’infant ha de sentir-se ben acollit,

l’educador ha de conèixer, entendre i respondre a les necessitats que li planteja cada infant i les famílies heu de separar-vos del vostre fill o filla estant tranquils i segurs que en la vostra absència restarà ben atès.

L’infant fins al moment ha estat en contacte amb els pares i familiars, els quals li han proporcionat un espai de benestar en el que s’hi sent segur i protegit i, amb l’entrada a l’Escola, se separa per primer cop dels seus referents i es troba immers en una situació desconeguda.

• DSC_0238DSC_0359_900

• famílies

• Des de l’Escola treballem perquè aquests canvis siguin el més tranquils possible i ben aviat pugui sentir-se “com a casa”.

Les famílies també necessiten el seu temps d’adaptació, han de poder tenir el màxim de confiança en els mestres que dia rere dia, al llarg del curs, compartiran moltes estones i aventures amb els seus fills.

Per aquest motiu és molt important fer les trobades conjuntes de l’adaptació (entrevista, dia de jocs,…) per poder establir un primer contacte i poder-nos conèixer mútuament.

La família disposa de l’espai per poder parlar del seu infant, els mestres donen a conèixer l’organització de l’Escola i de l’aula i l’infant coneix l’espai, el mestre i veu que els pares i el mestre mantenen relació.

També durant tot el curs les nostres aules estan obertes a les famílies, se’ls convida a acompanyar els infants i a quedar-se una estoneta jugant, mirant un conte…

Volem que les famílies visquin l’Escola amb els seus infants.

De fet l’Escola som tots!!!

Per facilitar aquesta adaptació des de l’Escola hem procurat tot un seguit de mesures que ens ajudaran en aquest primer període.

Adaptació 2018/2019

Normativa llar 2018/2019