Uns espais de calma on poder decidir segons els seus interessos i necessitats.

Els espais es distribueixen en tres grans branques: l’ESPAI LITERARI, l’EXPERIMENTACIÓ CIENTÍFICA i el LABORATORI MATEMÀTIC amb l’ÀGORA (lloc de reunió i debat).

En aquests espais hi podem trobar diverses propostes que són les activitats que faran. És a dir, tot i que poden triar on van, la proposta té un inici dirigit, però després la desenvolupen segons la seva creativitat.

Els nens i les nenes de Puputs i Gavines estan molt engrescats amb aquesta nova dinàmica de cicle i ja esperen les tardes de dimarts i divendres per poder experimentar, crear, descobrir, emocionar-se, compartir experiències i sobretot, passar-s’ho bé aprenent!

Els espais són una de les metodologies més innovadores que el claustre de l’Ateneu ha escollit en el seu camí cap a l’escola avançada del segle XXI. Amb ells aconseguim establir connexions entre els aprenentatges escolars i la seva funcionalitat per interpretar el món que ens envolta.

L’espai d’aprenentatge, més enllà d’un racó i/o d’un taller, és un espai monogràfic -que inclou diferents materials i propostes d’aprenentatge estimulants pels alumnes – dissenyat amb la finalitat que sigui educatiu, on es pugui experimentar, investigar, crear, jugar i relacionar-se amb els companys per aprendre activament des de l’interès i el plaer.

El propòsit de l’Escola és el desenvolupament de competències per a la vida, per poder donar resposta als reptes individuals i col·lectius, objectiu que integra els quatre pilars de l’aprenentatge proposats per la UNESCO, que han de tenir el mateix pes en l’acció educativa: aprendre a conèixer, aprendre a ser, aprendre a fer i aprendre a conviure.

Aquest any Cicle Mitjà hem estrenat, amb molta il·lusió, nous espais d’aprenentatge.  Ens aporten un ambient molt enriquidor on cada nen i cada nena té la llibertat per escollir allò que realment el motiva, i així encarar l’aprenentatge amb vitalitat i alegria. També és un moment on es treballa l’autonomia i el compromís de ser responsables del seu aprenentatge, d’allò que han escollit.  Cal que siguin conscients del que fan i del perquè ho fan.