De manera transversal, a l’Escola hem acostat els alumnes a la problemàtica del malbaratament dels aliments, per fer-los conscients que poden tenir un paper actiu en la solució del problema.

A les aules hem reflexionat i aquestes són algunes de les seves propostes, idees i solucions que podem dur a terme quan sobra menjar,…

Els nens i nenes de 4 i 5 anys diuen:

-És millor ficar poc menjar al plat i, si en vols més, repetir. Així no es llença menjar.

-Hem de comprar les coses que ens agraden pel seu gust, i no pel regal que porten .

– Comprar el que diuen els pares. No podem comprar molt…és útil fer una llista amb el que necessitem .

Els nens i nenes de 6 i 7 anys diuen:

-Malbaratar menjar és malbaratar diners.

-No està bé llençar menjar perquè hi ha gent que no en té tant com nosaltres.

-Hem de comprar només el que necessitem.

-Abans d’anar a comprar hem de mirar nevera i rebost i fer la llista de la compra.

-Millor anar a comprar sense gana perquè sinó agafes coses que després no te les menges.

-Si ens cau l’esmorzar al terra hem de netejar-lo i aprofitar tot el tros que puguem.

-A l’hora de menjar hem de posar-nos poc al plat i si en volem més ja repetirem.

-Si tenim una fruita tocada hem de treure el trosset negre i menjar-nos la resta.

Els nens i nenes de 8 i 9 anys diuen:

-Treballant el tema del malbaratament dels aliments a la classe ens hem adonat que encara que deixem poca cosa al plat, al final, si comptem tot el que les persones hi deixen, són molt aliments que es llencen. Demanarem que ens posin només el que ens menjarem.

-Direm a les nostres famílies que comprin menys menjar, no cal omplir tota la nevera!

Millor comprar menys i més sovint.

-Com pot ser que hi hagi països que els sobra el menjar i el llencen, mentre que altres països els en falta!!!!

nmalbaratament1
DSCF7280IMG_0311IMG_0321IMG_0309lleonsalimentari2