CONCERT SONA ESCOLA

Els passats 30 i 31 de maig, al teatre l’Ateneu, va tenir lloc l’última de les activitats que, al llarg del curs, l’Escola/Conservatori Municipal de Música organitza per a l’alumnat d’Igualada. Així, les activitats realitzades han estat: la Cantata per a l’alumnat de 4t de primària, la Unitat Didàctica Interdisciplinària per a l’alumnat de 2n de primària, les audicions escolars per a l’alumnat de primària i secundària i finalment els concerts de cloenda del SonaEscola: el projecte pedagògic que, des de l’octubre, setmana rere setmana, ara ja fa 7 cursos, professorat de l’escola de música ha anat realitzant a dotze centres de primària, amb la voluntat que l’alumnat de primària, en grups reduïts, tingui l’oportunitat de conèixer i aprendre a tocar uns instruments musicals que difícilment es poden estudiar fora de les escoles de música i dels conservatoris.
En aquest projecte l’alumnat de la major part de les escoles rep formació durant dos cursos, de manera puntual fa actuacions dins del propi centre o en un àmbit familiar i al final del 2n curs és quan fa el concert amb tots els centres participants.
Cada escola  va fer el concert amb la seva especialitat instrumental, el dijous van actuar les escoles: Dolors Martí (flauta), Acadèmia Igualada (banda), Escolàpies (Orff), Emili Vallès (Orff), Maristes (guitarra) i Ateneu (Orff); el divendres 31 ho van fer: Àuria (Orff), Ramon Castelltort (guitarra), Gabriel Castellà (corda), Garcia Fossas (batucada), i Monalco (violins).
A cada sessió hi van participar uns 120 alumnes.  A cada edició es fa evident tant la millora, pel que fa a la seguretat de l’alumnat, com l’augment de la qualitat en la interpretació de les obres, la qual cosa confirma que el SonaEscola és un projecte educatiu del tot consolidat.
M. Queralt Martí, directora de l’Escola i del Conservatori Municipals de Música d’Igualada, a banda de felicitar als petits músics, va agrair la tasca del professorat i la dels mestres de primària per la seva col·laboració.
El públic assistent, bàsicament familiars dels alumnes i mestres dels centres educatius participants, va gaudir plenament del concert, i els alumnes, no cal dir-ho, van demostrar amb escreix que havien aprofitat el curs interpretant brillantment el repertori previst, que bàsicament estava format per cançons tradicionals, pop-jazz-rock, Queen entre d’altres, i d’autor.