Parlem d’adolescents que fan voluntariat?

Durant el mes d’octubre, com cada any, hem tornat a iniciar els projectes de voluntariat en els quals hi participen pares, mares, familiars , persones adultes externes a l’Escola i exalumnes de 15 anys (alumnes de 4t ESO de l’Escola Anoia). Aquest projecte cada any creix una mica més amb les aportacions de tots.

Les tasques dels voluntaris i voluntàries són diverses : acompanyar en la lectura, repassar les taules de multiplicar,  ajudar a fer els deures… i totes elles requereixen d’una constància i dedicació setmanal que des de l’Escola de l’Ateneu agraïm profundament. Els nostres infants són els primers beneficiats ja que compten amb una  atenció individualitzada extra.

En el temps en que vivim, fa goig  trobar persones adultes externes a l’Escola que dediquen generosament  part del seu temps al voluntariat. Són persones compromeses amb la nostra societat .

A l’Escola de l’Ateneu donem molta importància a l’acompanyament emocional dels infants, ja que considerem que el benestar emocional és la base perquè la persona es desenvolupi, creixi i aprengui i treballem per què els nostres alumnes a més a més de ser competents en les diferents àrees,  esdevinguin persones amb una bona educació emocional, crítiques , creatives, responsables , compromeses, capaces de treballar en equip … persones  que tinguin una actitud proactiva per canviar el món.

Com a mestres de l’Escola,  ens omple d’orgull  que alumnes de secundària, futurs ciutadants del segle XXI, (alguns exalumnes, altres no) siguin  capaços de voluntàriament dedicar una hora setmanal a altres infants.

Qui ho diu que els adolescents d’avui no canviaran el món i el faran millor?