• DSC02025

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

L’àrea d’educació artística a l’Escola pretén desenvolupar en les nenes i els nens la percepció i l’expressió estètica amb l’objectiu que adquireixin una formació que els permeti comprendre els mons artístics i culturals, i de manera molt especial els del seu entorn més proper i els d’altres pobles, i participar-hi. Les sessions es realitzen en grup partit o amb dos mestres a l’aula.
    L’educació artística també té una gran rellevància des de la perspectiva social i cultural, ja que les manifestacions artístiques no tan sols són generadores d’espais de coneixement sinó també d’espais d’experiència dins l’entorn proper (centre escolar, barri, poble, ciutat, etc.) i de diàleg amb d’altres manifestacions artístiques i culturals del món.

TREBALLS DELS ALUMNES

• EDUCACIÓ MUSICAL

Durant l’educació infantil l’objectiu fonamental és la sensibilització musical. Es tracta de donar vivències musicals positives a nivell de cançó, audicions, treball amb instruments de petita percussió, dansa i moviment.

A primària s’inicien en el llenguatge musical, concretant els aspectes treballats sensorialment.

Al llarg de l’escolaritat treballaran: llenguatge musical, dansa, cant coral, conjunt instrumental Orff i l’estudi de la flauta.​

musica

Participem en projectes amb altres escoles

• DSC04488EXPRESSIÓ I DRAMATITZACIÓ

El projecte de Dramatització a l’Escola de l’Ateneu pretén fer un treball de coneixement del propi cos (les seves capacitats, moviments, habilitats, sensacions, emocions, etc.), així com potenciar la socialització i la consciència de grup (interrelacions grupals, contacte amb els companys, diàleg, posar-se d’acord, etc.).

Les sessions es realitzen en grup partit i amb una estructura establerta: escalfament i posada en situació, treball dels diferents blocs temàtics, relaxació i posada en comú.
    A final de curs, mostrem el treball realitzat per mitjà d’un muntatge teatral (un per cada grup) que representem a la festa de final de curs.