• Eduquem persones  responsables i compromeses amb el medi ambient.

Promovem un canvi d’hàbits conscient a partir de la reflexió i del coneixement, el qual es traduirà en un canvi de valors que impregnarà la resta d’àmbits d’acció: casa, ciutat, etc.
    Un dels objectius de l’educació per a la sostenibilitat és promoure la reflexió i l’anàlisi de la realitat que ens envolta per tal de decidir què volem i què podem fer per millorar-la. Fomentem el sentit de pertinença a un col·lectiu que treballa per un món més sostenible.

• Escoles Verdes

• El procés de millora contínua de l’Escola i del seu voltant necessita la corresponsabilitat i la participació de tota la comunitat educativa. En aquest context neix el Comitè ambiental i els delegats verds de classe.
    Tenim el desig d’un món millor, que comença a fer-se realitat quan aconseguim que millori el nostre entorn més proper. El món canvia quan les persones actuen i canvien allò que està al seu abast.
    Per això analitzem el nostre entorn més proper i ens preguntem si hi ha res que calgui millorar. Ens imaginem com ens agradaria que fos, debatem què podem fer i ho fem.
    Prenent consciència del problema, assumim la nostra responsabilitat i entenem que som part de la solució.

• Els Delegats Verds ens hem tornat a reunir per poder compartir les diferents experiències que fan a cada classe.

Després hem recuperat una campanya que va dur a terme l’Ajuntament d’Igualada, unes postals il·lustrades, les quals fan referència a les bones conductes que tot ciutadà ha de fer per ser un bon exemple pels altres.

Els Delegats seran els encarregats d’explicar-ho a les classes i repartir les postals als seus companys.

Entre tots hem decidit fer un mural amb les diferents postals per poder-lo tenir exposat a l’Escola i que ens serveixi per fer memòria a tots, perquè “TU ETS EL MILLOR EXEMPLE”.

• EL PAPER

El paper és, i ha estat des de la seva invenció, imprescindible per a l’escriptura. Full i fulls escrits amb la finalitat de ser llegits. Però no únicament s’utilitzem el paper amb aquesta intenció.

Les Aranyes vam investigar com es feia el paper, com es fa avui dia, com es fabrica el paper reciclat i els usos que li donem a aquest material tan necessari.

El treball ens ha fet reflexionar i ens hem adonat de que:

CAL FER SERVIR EL NECESSARI, REUTILITZAR-LO I RECICLAR-LO.

• Ahir 24 de maig es va celebrar a Igualada, al Museu de la Pell d’Igualda, una Jornada Intercanvi Territorial d’Escoles Verdes de l’Anoia. L’objectiu de la trobada era intercanviar experiències mitjançant una fira de mostres. Hi vàrem assistir dues mestres i quatre alumnes de Cicle Superior, la Gina, la Fiona, el Quim i la Laura. Els alumnes van preparar una presentació sobre “el mar en perill” a partir del treball realitzat a l’Escola i durant l’estada a l’Escola del Mar de Cubelles.

La fira de mostres consistia en explicar als altres alumnes interessats de les diferents escoles el seu treball i, alhora, passejar per la fira i aturar-se a conèixer les experiències que presentaven les altres escoles.

• Posteriorment ens vam trobar alumnes i mestres per fer una valoracio de les diferents propostes i acordar quines coses podríem dur a terme a la nostra Escola.

També vam tenir l’ocasió de fer arribar als representants polítics demandes mediambientals per a la nostra Escola i per la nostra ciutat.

Després de dinar vam passejar fins als horts urbans i vam poder realitzar diferents tallers; crear una caixa niu, plantar a l’hort, passejada pel riu i construcció d’un hotel d’insectes.

Va ser un dia diferent i vam tornar a l’Escola amb bones idees!!

• Aquest dilluns 5 de juny s’ha celebrat el Dia Mundial del Medi Ambient. Des de l’Escola hem creat “El mur verd”, en el qual tota la Comunitat Educativa, ha pogut posar el seu desig, la seva acció o el seu compromís per afavorir el nostre planeta.