Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestPrint this pageEmail this to someone

L’Escola Ateneu hem tingut la sort de ser acceptats en el programa Erasmus de la Unió Europea amb el projecte “Creative Minds”. El projecte es durà a terme durant tres cursos i té per objectiu desenvolupar una app d’informació turística de la ciutat d’Igualada. En el projecte hi participen l’alumnat i el professorat  d’escoles d’Itàlia, Turquia, Suècia i nosaltres.

L’app que treballarem és una guia turística que pretén ser útil i interessant a altres  nens i  nenes,i  per tant escrita en llenguatge i amb ulls de nen.Els alumnes fotografiaran punts d’interés d’Igualada i n’escriuran en anglès la informació. El projecte compta amb l’assessorament des d’Itàlia de la companyia GetCoo, i estarà disponible per a tablets i smartphones. L’Ajuntament d’Igualada dóna suport al projecte i en farà ressó.

L’objectiu del projecte és obrir-se a pràctiques digitals innovadores a través del joc, al mateix temps que els alumnes treballen aspectes d’educació visual, tecnologia, llengua estrangera i ciutadania. Algunes de les activitats previstes per als alumnes són l’ús del Skype per coordinar-se amb GetCoo, l’elaboració de la pàgina web del projecte, un concurs de logos, l’elaboració i participació en el joc per localitzar els points of interest (POI)  de l’app a la ciutat i la participació en l’intercanvi d’un alfabet visual. Participar en un projecte Erasmus és una de les millors maneres de motivar els alumnes en l’aprenentatge de la llengua estrangera.

Cada una de les escoles és responsable d’un aspecte del projecte. L’Escola Ateneu coordinarà l’intercanvi de l’alfabet visual. Aquesta iniciativa parteix de la proposta elaborada per la mestra Montserrat Oliva i té per objectiu plantejar-se una nova mirada a l’ entorn, a través de conceptes d’educació visual presents a la ciutat com poden ser els ritmes, les formes geomètriques, les llums i ombres,…  En l’intercanvi els alumnes podran debatre semblances i diferències amb els altres països i treballar el valor de la ciutadania. Aquest treball es presentarà públicament en una exposició.

El Programa Erasmus finançat per la Unió Europea es convoca anualment i són moltes les escoles que el sol.liciten i pocs els projectes que s’accepten ja que el pressupost és limitat. El nostre projecte va ser escollit per la seva innovació i qualitat.

Estigueu atents a les activitats que anirem realitzant.

Els Castors han començat a treballar en el projecte Erasmus de la Unió Europea anomenat “Creative Minds”.

Un dels aspectes que es treballarà en aquest projecte és l’alfabet visual. Aquesta iniciativa té per objectiu plantejar-se una nova mirada a l’ entorn, a través de conceptes d’educació visual presents a la ciutat com poden ser els ritmes, les formes geomètriques, les llums i ombres,…

Aquesta vegada treballen l’ornamentació.Els alumnes de 6è han sortit per descobrir i copsar amb la seva càmera els elements ornamentals dels edificis de la ciutat.

Realment la mirada ha estat  diferent i han observat elements que fins ara no havien vist en uns espais pels quals passegen cada dia.